Content marketing

Wat is content marketing?

Bij content marketing geef je klanten of kandidaten aantrekkelijke informatie die het maken van een keuze voor hun vergemakkelijkt zonder direct jouw eigen product of dienst aan te prijzen.

Het doel van content marketing

Wanneer je consistent kwalitatief hoogstaande informatie afgeeft, gaan prospects je zien als een betrouwbare bron. Door deze strategie met de juiste input te omarmen, creëer je uiteindelijk een merkvoorkeur ten opzichte van concurrenten.

Het doel is dus klantenbinding. Het initiële doel is werven, maar uiteindelijk wil je dat deze klanten nieuwe ambassadeurs worden. Het beste scenario is dat jouw ambassadeurs de content delen op social media en zo helpen nog meer bezoekers naar jouw website te genereren.

Daarnaast is het delen van waardevolle content via het internet een hele goede manier om beter gevonden te worden in zoekmachines. Met de juiste keywords zorg je voor een hogere positie in de zoekmachine resultaten.

Voorbeelden

Bij content marketing is er sprake van gecreëerde content. Hierbij kan je denken aan nieuwsartikelen, white papers, e-books, online video en blogs. Maar ook offline vindt content marketing plaats in de vorm van bijvoorbeeld tijdschriften en kranten.

Terug naar het overzicht